Foreningen søger ny medarbejder:

Motiveres du af en afvekslende hverdag, hvor du arbejder selvstændigt, struktureret og håndterer bogholderi, økonomistyring og regnskab? Og vil du medvirke til at videreudvikle sekretariatets administrative forretningsgange? Så tilbyder vi en stilling i foreningens sekretariat i hjertet af København.

Om stillingen
Som medarbejder med ansvar for bl.a. foreningens interne økonomi bliver du en nøgleperson i et sekretariat på 10 medarbejdere. Du vil varetage en bred vifte af opgaver inden for økonomistyring, opfølgninger, budget og regnskab. Derudover vil du have opgaver relateret til medlemsskoler og eksterne samarbejdspartnere.

Stillingen indebærer et tæt samarbejde med foreningens bestyrelsesformand og sekretariatets ledelse, hvor du sikrer det økonomiske overblik og understøtter økonomisk-strategiske beslutninger.

Vi er desuden interesserede i, hvordan dine kompetencer og erfaringer kan bidrage til at præge rollen og stillingens indhold.

Dine kerneopgaver er bl.a.:

  • Bogholderi, fakturering og løbende økonomisk opfølgning
  • Budgettering og kvartalsoversigter o.lign.
  • Regnskabsforberedelse i samarbejde med revisor
  • Lønbehandling og administration af personaleordninger
  • Digitalisering og optimering af administrative processer

Du vil desuden bidrage med konkrete opgaver i relation til tilknyttede netværk samt telefonisk medlemsbetjening og visitation.

Vi søger en struktureret og ansvarsbevidst medarbejder, der har:

Relevant uddannelse f.eks. administrationsbachelor, merkonom eller kontoruddannet med speciale i økonomi –  eller har erfaring med økonomiske og administrative opgaver, f.eks. bogføring, budgetopfølgning og brug af økonomisystemer.

Vi tilbyder

  • En stilling, der svarer til mellem 32 til 37 timer ugentligt (efter aftale) med mulighed for en ugentlig hjemmearbejdsdag.
  • Et rart og engageret, fagligt dygtigt team.
  • Løn og ansættelsesvilkår svarende til statslig overenskomst og efter aftale.
  • Ferie og fridage tilrettelagt primært i skolernes ferieperioder.

Ansættelse
Stillingen er til besættelse pr. 1. august 2025 eller efter aftale. Arbejdssted: Danmarks Private Skoler – grundskoler og gymnasier, Ny Kongensgade 15, 1472 København K.

Ansøgning
Send din ansøgning til info@privateskoler.dk senest den 17. juni 2025. Første samtalerunde forventes afholdt d. 20. juni og anden samtalerunde d. 25. juni 2025. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Søren Lodahl på 29 61 75 20.

Om os
Danmarks Private Skoler er en forening for frie og private grundskoler og gymnasiale uddannelser i hele Danmark. Foreningen varetager skolernes interesser og yder rådgivning inden for juridiske, økonomiske, ledelsesmæssige og pædagogiske spørgsmål. Foreningen har desuden en kursusvirksomhed for skolernes ledelser og bestyrelser.

www.privateskoler.dk