Samfundsløftet | Skolen til fremtiden
Vi har konkrete aktiviteter eller indsatser, der gør, at vores skole udvikles med henblik på at forberede og give eleverne kompetencer til det liv og arbejdsliv, de vil opleve i en nærtstående fremtid.
Vores aktiviteter og indsatser kan være til gavn for individet i skolen, fællesskabet i skolen – eller til gavn for nogen eller noget i det samfund og den omverden, som skolen er en del af. Samfundsløftet kan f.eks. omhandle aktiviteter eller indsatser:
- der fornyer eller udvikler skolen, så den er skole til tiden og skole til fremtiden.
- der sætter fokus på at udvikle kernefærdigheder til at løse “hverdagsopgaver”
- der sætter fokus på at udvikle kompetencer til at løse komplekse udfordringer
- der sætter fokus på at udvikle bestemte personlige egenskaber
- der sætter fokus på teknologiforståelse og teknologietik
- der sætter fokus på samarbejde over kulturelle og sproglige skel
- der sætter fokus på idéudvikling og innovation
- der sætter fokus på udvikling af bæredygtige løsninger
- der sætter fokus på Science, Technologi, Engineering and Math (STEM)
Aktuelt | Skolen til fremtiden
Værktøjer og inspiration
Skolen til fremtiden | Hvad kan samfundsløftet omhandle?
Hvad kan samfundsløftet ‘Skolen til fremtiden’ omhandle? Find inspiration i denne uddybende artikel.