Ny konkurrence: Ultra:bit og bevægelse i kombination

Ultra:bit challenge udfordrer skoleelever til at opfinde sjove aktiviteter, som kan få alle klassekammeraterne til at bevæge sig mere.

Læs mere ...

Nyt om folkeskolens prøver (nr. 12)

Om sygeprøver, klager, indberetning af karakterer, ny prøvebekendtgørelse, øveprøver og årsplan

Læs mere ...

DM i Fagene – nu med tysk og fysik/kemi

Hvem står bag DM i Fagene?: Bag DM i Fagene står et konsortium af centrale aktører på skoleområdet. Konsortiet spænder bredt, men fælles for alle aktørerne er et ønske om at bidrage til udviklingen af en motiverende, interessant og udfordrende grundskole for alle elever. Danmarks Private Skoler er en del af konsortiet. Læs mere om…

Læs mere ...

Nyt udkast til elevfordelingsaftale får konsekvenser for de private gymnasiale uddannelser

Regeringen har præsenteret et udkast til en aftale om et nyt system for optag på de gymnasiale uddannelser. Aftalen vil også få konsekvenser for frie og private gymnasiale uddannelser.

Læs mere ...

MEDST | Møder om implementering af lærerarbejdstidsaftale

Medarbejder- og Kompetencestyrelsen (MEDST) og Lærernes Centralorganisation (LC) inviterer til virtuelle møder om implementering af lærerarbejdstidsaftalen 2021.

Læs mere ...

Nyt om folkeskolens prøver (nr. 11)

Regler ved covid-19-foranstaltninger, standpunktskarakterer, mundtlige prøver, ordblinde elever og beviser.

Læs mere ...

UNICEF søger børn til panel

UNICEF skal bruge 10 seje børn, der vil være med til at bestemme, hvordan verdens allerførste Børnenes Kampdag skal se ud. UNICEF Danmark vil i år skabe rammerne og forudsætningerne for afholdelsen af Børnenes Kampdag, som bliver en ugelang kampagne, der kulminerer på Børnekonventionens fødselsdag den 20. november 2021. UNICEF’s Børnepanel skal frem til efteråret hjælpe med…

Læs mere ...

BUVM webinar | Den skærpede underretningspligt

Læs mere ...

Kodeks – de 7 samfundsløfter | Inspirations- og dialogmøder

Foreningens medlemsskoler har vedtaget et kodeks for samfundsansvar: ”Kodeks – de 7 samfundsløfter”. Selv om mange medlemsskoler helt naturligt er fokuserede på håndteringen af udfordringerne relateret til corona, bemærker vi med glæde, at flere medlemsskoler allerede er godt i gang med dialogen om, hvordan kodekset og de 7 samfundsløfter skal have et liv på netop…

Læs mere ...

Inspirationsværktøj | Skolens HVORFOR

Foreningens medlemsskoler har vedtaget et kodeks for samfundsansvar: ”Kodeks – de 7 samfundsløfter”. Foreningen udarbejder inspirationsværktøjer til medlemsskolernes arbejde med kodeks – de 7 samfundsløfter. SKOLENS ”HVORFOR” – GODE RÅD TIL KOMMUNIKATIONEN OM SKOLENS INDSATSER OG AKTIVITETER Dette inspirationsværktøj er tænkt som en hjælp til skolen, når skolen skal kommunikere til omverdenen om de samfundsansvarlige…

Læs mere ...

Inspirationsværktøj | Hvordan får vi kodekset til at leve på vores skole?

Foreningens medlemsskoler har vedtaget et kodeks for samfundsansvar: ”Kodeks – de 7 samfundsløfter”. Foreningen udarbejder inspirationsværktøjer til medlemsskolernes arbejde med kodeks – de 7 samfundsløfter. HVORDAN FÅR VI KODEKSET TIL AT LEVE PÅ VORES SKOLE? Dette inspirationsværktøj er tænkt som en hjælp til at skabe overblik over de samfundsansvarlige aktiviteter eller indsatser, som skolen allerede…

Læs mere ...

Justering i regler om prøver og eksamener i grundskolen 2021

Aftalepartierne bag prøveaftalen af 5. februar 2021 er enedes om justering af aftalen om sommerens prøver og eksamener for elever i grundskolen. Eleverne i 9. og 10. klasse skal fortsat til de prøver, som blev aftalt den 5. februar (inklusiv en mindre justering den 12. februar). Ændringen består i, at eleverne får ophøjet deres afsluttende…

Læs mere ...