En fri grundskole skal regelmæssigt underrette eleverne og forældrene, om sit syn på elevernes udbytte af skolegangen.

Den frie grundskole beslutter selv i hvilken form denne underretning skal ske.

Som led i undervisningen skal skolen løbende foretage evaluering af elevernes udbytte. Evalueringen skal danne grundlag for, at undervisningen tilrettelægges, så den svarer til den enkelte elevs behov og forudsætninger med det formål, at eleven så vidt muligt tilegner sig de kundskaber og færdigheder, der følger af de fastsatte slutmål.

  • Der er ikke krav om, at frie grundskoler skal afgive standpunktskarakterer.
  • Der er ikke krav om, at frie grundskoler skal føre til folkeskolens afsluttende prøver og eksamen.
  • Der er ikke krav for frie grundskoler om at gennemføre nationale test.
  • Der er ikke krav om at benytte prøver og test i evalueringen af eleverne på en fri grundskole.
  • Der er ikke krav til frie grundskoler om at lave skriftlige elevplaner.

Men den frie grundskole skal have et overblik over elevernes standpunkt i fagene, og der skal finde en evaluering sted.

Kontakt

Kasper Raabjerg Nielsen
Konsulent

3330 7931
krn@privateskoler.dk

Rådgivning:

  • Elever med særlige behov / specialundervisning
  • Ansættelsesvilkår. Barselsregler, ferieregler
  • Ansættelsesvilkår og overenskomstregler (Pædagoger / SFO)
  • Ansættelsesvilkår og overenskomstregler (Administrativt personale)
  • Ansættelsesvilkår og overenskomstregler (Teknisk personale)
  • Virksomhedsoverdragelse
  • Datahåndtering
  • Whistleblowing
  • Skolens økonomi, tilskud, egenbetaling, donationer
  • Fripladskassen og vikarkassen (gymnasieskoler)
  • Forsikringer
  • Tilskud via Fordelingssekretariatet
Simone Dalsgaard
Souschef, seniorkonsulent

3330 7927
sd@privateskoler.dk

Send sikker mail til Simone. Klik her.

Særlige arbejdsområder:

  • Souschef i foreningens sekretariat
  • Ansvarlig for strategisk kommunikation
  • Interessevaretagelse
  • Pressehåndtering

Rådgivning:

  • Tilsyn
  • Skolens undervisning (lovgivning, kvalitet og evaluering)
  • Frihed og folkestyrekravet i skolens virke og undervisning