Logo hvid paa blaa Facebook Mynewsdesk
 

Lektiecafé 2.0 – læring, motivation og lektiecaféer

    22. januar 2015
  • fb
  • tw
  • li
  • em
  • På baggrund af erfaringer med ti lektiecaféer udgiver Brug for Alle Unge og Red Barnet Ungdom  en publikation med konkrete anbefalinger til, hvordan man skaber alternative lektiecaféer, som også appellerer til de mest skoletrætte og fagligt svage elever.

    Det er konkrete forslag til alternative måder at arbejde med lektier på, som man nu kan læse mere om i pjecen ”Lektiecafé 2.0 – læring, motivation og lektiecaféer.”

    Publikationen indeholder konkrete råd og vejledning til, hvordan man skaber lektiecaféer, der eksempelvis tager udgangspunkt i de unges forskellige læringsstile, kombinerer læring og bevægelse samt hvordan man kan gøre lektiehjælp og skolearbejdet mere motiverende ved at gå nye veje med at organisere og tilrettelægge lektiecaféen, så den bliver attraktiv for alle børn og unge.

    Publikationen kan både bruges til at starte nye lektiecaféer op eller nytænke allerede etablerede lektiecaféer. Den er primært rettet mod frivillige organisationer eller andre, der arbejder med lektiecaféer efter skoletid. Men forslagene kan også bruges som inspiration for lærere, som arbejder med lektiehjælp og faglig fordybelse.

     

     







    Hent publikationen her: