Logo hvid paa blaa Facebook Mynewsdesk
 

Mulighed for tilmelding til offentlig Digital Post

    25. april 2018
  • fb
  • tw
  • li
  • em
  • Flere skoler har gjort sig overvejelser om, hvilket system de skal vælge til sikker post. Det er for de fleste skoler muligt at tilmelde sig Digital Post-løsningen på samme vilkår som offentlige myndigheder. Listen over skoler, der kan tilmeldes, findes i Bekendtgørelse om offentlige afsendere i Offentlig Digital Post, som findes her https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2014/1078.

    Der er flere forskellige muligheder, men en typisk løsning vil være oprettelse af to postkasser, så der kan både sendes til og modtages post fra forældre, studerende og myndigheder.

    Det koster 1.000 kr. i oprettelsesgebyr pr. postkasse og 0,19kr. pr. mail uden vedhæftning. Der er desuden et tillæg på 0,85kr. pr. MB. Skolen skal være opmærksom på, at skolen også betaler for modtagelsen af mails fra forældre og studerende. Der skal altså både betales, når man sender en mail, og når man modtager svar på mailen. Modtagelse af mails fra offentlige myndigheder betales ikke af skolen. Det er muligt at tilkøbe løsninger, hvor det integreres direkte i Outlook.

    Læs mere om løsningen på Digitaliseringsstyrelsens hjemmeside:

    Om løsningen: https://digst.dk/it-loesninger/digital-post/om-loesningen/

    Vejledninger til brug af løsningen: https://digst.dk/it-loesninger/digital-post/vejledninger/

    Tilslutningsforløb: http://ekstranet.e-boks.dk/

     

    Kontakt Danmarks Private Skoler på 33307930 eller for yderligere vejledning.

    Arkiv