Logo hvid paa blaa Facebook Mynewsdesk
 

Skolen til fremtiden

  • fb
  • tw
  • li
  • em
  • Fremtiden uden kant

    Vi har konkrete aktiviteter eller indsatser, der gør, at vores skole udvikles med henblik på at forberede og give eleverne kompetencer til det liv og arbejdsliv, de vil opleve i en nært­ stående fremtid.

    Vores skoleform har stærke rødder og heri en tradition for – med rettidig omhu – at navigere efter samfundets behov i relation til den dannelse og uddannelse, som eleverne skal have for at få de bedste muligheder i deres liv og arbejdsliv i en nærtstående fremtid. Vores skoler har frihed til og mulighed for smidigt at lave konkrete ændringer i skolens undervisning og praksis.

     

    Sorø Privatskole går i front for grøn fødevareomstilling

    Sorø Privatskole har fokus på den grønne fødevareomstilling. Skolen deltager i et stort projekt, der gør fødevaresystemet til genstand for læring om science og det digitale.

    Læs mere

     

    C. la Cours Skole: Skolen skal ud i virkeligheden, og virkeligheden skal ind i skolen

    C. la Cours Skole har oprettet en 10. klasse, der har fokus på de mest efterspurgte færdigheder inden for design, smart-teknologi og robotter. Derudover lægges der vægt på, at eleverne tilegner sig kompetencer, så de kan begå sig i det 21. århundrede.

    Læs mere

     

    Elever fra Nørre Aaby Realskole udvikler broche med ekkosignaler til synsudfordrede

    Elever fra Nørre Aaby Realskole, en fri og privat grundskole på Fyn, deltog i finaledelen af talentkonkurrencen Unge Forskere: “Vores idé er at lave en broche, som udsender ekkosignaler ligesom flagermus og delfiner. Så kan den blinde høre en lyd. Jo tættere man er på en genstand, jo lysere er lyden.”

    Læs mere her.

     

    Bagsværd Kostskole og Gymnasium har det som en vision at gøre alle eleverne digitalt kompetente

    På Bagsværd Kostskole og Gymnasium, et frit og privat gymnasium med en grundskoleafdeling, omhandler digitaliseringskompetencer ikke bare tekniske kompetencer, men også kritisk tænkning og det at forholde sig til data, datamængder og brug af algoritmer

    Læs mere her.

     

    Stenhus Kostskole har kinesisk på skoleskemaet

    Stenhus Kostskole, en fri og privat skole ved Holbæk, arbejder tæt sammen med Stenhus Gymnasium om undervisning i kinesisk sprog og kultur fra 5. klasse til 3.g.

    Læs mere her.

     

    H.K.H. Prins Joachim deltog i Naturvidenskabsfestival på Skt. Josefs Skole i Roskilde: ": I har en stærk naturfaglig kultur"

    H.K.H. Prins Joachim ved arrangement i anledningen af Naturvidenskabsfestivalen på den frie og private Skt. Josefs Skole i Roskilde: “I har som skole formået at opdyrke en stærk naturvidenskabelig kultur. Men I stopper ikke der. I vender jer mod jeres kollegaer og inviterer dem med. Jeg tror på, at det skaber en synergieffekt, og vi bliver bedre”.

    Læs mere her.

     

    Skorpeskolen: Elever gør en forskel - Design for Change

    ”Design for Change” er et verdensomspændende undervisningsprogram. Gennem en proces på fire simple trin skal elever udvikle idéer og udføre projekter, der gør en forskel. Skorpeskolen, en fri og privat skole ved Helsingør, var den første skole i Danmark til at tage programmet til sig. På Skorpeskolen i Hellebæk bruger de Design for Change som en metode til at arbejde med innovation og entreprenørskab i tråd med skolens profil og værdigrundlag, der kort formuleret lyder: At man skal have modet til at være innovativ med sin viden.

    Læs mere her.